تالار گفتگوی معتادان گمنام منطقه یک ایران

نسخه‌ی کامل: قدم پنجم سوال 24 : کارکرد قدم پنجم چگونه فروتنی و خویشتن پذیری مرا افزایش داده؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از منافعی که کارکرد قدم پنج برای ما دارد افزایش حس خویشتن پذیری در ما است . ما بطور واضح تشخیص می دهیم که امروز چگونه انسانی هستیم و خود را بی هیچ بهانه ای می پذیریم .

خویشتن پذیری به معنای واقعی شامل پذیرش کمبودهای مان نیز می باشد . اینکه باور داشته باشیم که دیگر جایی برای رشد نداریم ، خویشتن پذیری نیست ، بلکه انکار است .
یکی از علت هایی که من احساس راحتی می کنم گفتن مشکلات است که باعث می شود بفهمم که این اتفاق فقط برای من نیافتاده و برای دیگران هم افتاده است .

وقتی صادقانه به گذشته و خطاهایم نگاه کردم ، دیدم من نقشی در تعدادی از آنها نداشتم و یا اینکه با فهمیدن علت تعدادی از خطاها دیگر خودم را محکوم نمی کنم.

کمترین کارکرد قدم 5 برای من اینه که با گفتن رازها و خطلا هایم به راهنما باعث می شود تخلیه روحی شوم و آرام شوم . دوم اینکه من دیگه کمتر تکرار اشتباه میکنم .
وقتی اقرار کردم مقصر هستم و پذیرفتم که کسانی که یک عمر مقصر می دانستم ، تقصیر کار نبوده اند ، کم کم فروتنی را تجربه کردم ، با گذشت و بخشیدن دیگران و بخشیده شدن از طرف آنها و دعا و اقرار نزد خداوند ، خویشتن پذیری را تمرین کردم .
با بکارگیری اصل پذیرش ، بصورتی که پذیرفتن تمامیت جوانب رفتارهای بیمارگونه
وقتی که خود و اعتیادم را به همان گونه که هست و کاملا جستجوگرانه در برابر خود ، خداوند و یک انسان دیگر بازگو میکنم محصول قدم پنجم را برداشت میکنم
وقتى من روى خودم كار مى كنم و چكونگى خطا هاى خودم را مى شناسم خيشتن پذيريم را پرورش مى دهم و خود به خود با كار كردن در فراينده بهبوديم فروتنى در من افزايش پيدا مى كند و رابطه ام با روحانيت و معنويت در درون خودم بيشتر مى شود