امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مفهوم پنجم سوال 2:آیا کسی در گروه شما از موقعیتی خبر دارد،که در گروه یا در یک هیئت...
#1
مفهوم پنجم سوال 2: آیا کسی در گروه شما از موقعیتی خبر دارد ، که در گروه یا در یک هیئت یا کمیته خدماتی یک کار خاص به عهده شخص یا چند کمیته واگذار شده باشد ؟ چه اتفاقی افتاد و نتیجه چه بود ؟

وقتی تصمیم می گیریم که یک وظیفه خدماتی خاص باید انجام شود و به وضوح می گوئیم که کدام خدمت گزار مورد اعتماد یا هیئت خدماتی یا کمیته ، اختیار انجام این وظیفه را دارد ، از سر درگمی بی مورد جلوگیری می نمائیم .

آن گاه دو کمیته نخواهیم داشت که سعی در انجام یک کار واحد داشته باشند و دوباره کاری کنند و بر سر حدود اختیارات با یکدیگر مجادله کنند.

گزارش های هر پروژه ، مستقیم از یک منبع تصمیم گیری ارائه می شود ، که حاوی بهترین اطلاعات ممکن است بدین گونه خدمات محول شده ، سریع و دقیق انجام خواهد شد ،چون دیگر پرسشی در مورد این که چه کسی مسئول انجام آن است وجود نخواهد داشت. اگر مشکلی هم در پروژه ظهور کند ، دقیقا می دانیم برای رفع آن به کجا مراجعه کنیم . وقتی روشن می کنیم که اختیار هر مسئولیت خدماتی به چه کسی واگذار شده است ، از عهده انجام مسئولیت ها بخوبی بر خواهیم آمد.
پاسخ
#2
واگذاری اختیار به یک نفر در یک خدمت محوله ، این اطمینان را برای ما حاصل می کند ، که یک نفر را به عنوان خدمت گزار انتخاب می کنیم و طبق شرح وظایفی که برای او مشخص

کرده ایم ، از او می خواهیم تا خدمت مورد نظر ما را انجام بدهد . و در مواقع وجود مشکلات در خدمات او ، از او پاسخگویی می خواهیم و نقطه پاسخگویی به ما یک نفر می باشد .

اگر ما یک خدمت را به چند نفر واگذار کنیم ، در صورت ایجاد هر مشکلی ، نمی توانیم از چند نفر پاسخگویی بخواهیم ، چرا که هر یک مشکل بوجود آمده را ، تقصیر دیگران خواهد

انداخت و نقطه پاسخگویی به وضوح مشخص نیست ، که چه کسی پاسخگوی ما است؟
پاسخ
#3
ما یک خدمتگزار برای یک کمیته انتخاب میکنیم طبق شرح وظایف و اساسنامه مسولیت و اختیارات واگذار میکنیم و از یک شخص پاسخگویی میخواهیم ما با این کار از دوباره کاری جلوگیری میکنیم تا از هدف گم نشویم ...
پاسخ
#4
اگرکاری نیاز باشد که کمیته ای تشکیل شود حتما تفویض اختیار را به یک نفرداده می شود
و آن فرد جواب گو می باشد درغیر این صورت کسی جواب گو نیست و تمام منابع مالی ومعنوی وانسانی
به هدر می رود وکار به درستی انجام نمی شود
پاسخ
#5
می دانیم که اگر یک وظیفه به چند نفر واگذار شود و هر کدام حیطه کاری مشخصی نداشته باشند ، نمی توان از آنها در مورد کارشان بازخواست کرد . و باعث دوباره کاری و

 هرج و مرج می شود و در نهایت کارها زمین می ماند و به هدف اصلی ما ، ضربه می خورد .

اتفاقاتی که ممکن است پس از واگذاری یک کار خاص به چند نفر یا چند کمیته بیافتد : 

* مشخص نبودن نقطه پاسخگویی 

** عملکرد خود محورانه از جانب اعضاء 

*** ایجاد سردرگمی و به هدر رفتن منابع و دوباره کاری 

**** ایجاد تنش در بین خدمتگزاران 

***** به خطر افتادن اتحاد بین اعضاء و زیر سئوال رفتن سنت یکم و پنجم 

****** به انجام نرسیدن خدمات و مسئولیت ها به نحو احسن
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان